Kedves Szülők!
-
Készült: 2020. március 26. csütörtök
Találtam néhány, általam hasznosnak tartott típusmondatot,„Így is lehet nevelni és tanítani”- könyvéből (52-53. old). Dr Marshall B. Rosenberg
Technika lényege: olyan minőségű kapcsolat megteremtése, amelyben lehetővé válik az érzések kifejezése, őszinteség, együttérzés megteremtése, és a kérésein kérések legyenek, ne pedig követelések. Én személy szerint hálás vagyok, mert ez jó irány a nevelésben, konfliktusok rendezésében egy „mankó” lehet, de persze ez csak cél, senki sem tökéletes, és érzem, hogy nem könnyű szülőnek, gyereknek, tanárnak ebben a bezárt helyzetben.
Tanulásra serkentő mondatok, mankó a tanulásra való higgadt, nyugodt ráhangoláshoz:
-„Csalódott vagyok, mert szerettem volna érthetően elmagyarázni, de
látom ez nem sikerült.”
-„Kíváncsi vagyok a házi feladatodra, mert mindig is szerettem volna
többet tudni pl... a lovagokról.”
-„Szeretném, ha megmondanád, miben segíthetek, hogy jobban tudj
összpontosítani a munkádra, amíg be nem fejezed.”
Szülő-gyermek konfliktusok esetén:
-„Sértőnek érzem, amikor azt mondod, téged ez nem érdekel, mert
szükségem van rá, hogy meghallgass.”
-„Mindig megdöbbenek, amikor ilyesmit csinálsz, mert szeretném
megérteni, miért van szükséged erre.”
Testvérkonfliktusoknál:
-„Dühös vagyok, amiért csúfolod, mert fontos, hogy tiszteletben
tartsunk mindenkit.”
-„Boldoggá tesz, amikor segítetek egymásnak, mert nagyra értékelem az
együttműködést, és a közös játékot/tanulást, házimunkát/.”