Kerettantervi háló - alsó tagozat
-
Készült: 2005. augusztus 20. szombat
Tartalomjegyzék
Alsó tagozat
1. osztály
Szeptember
Magyar nyelv és irodalom | Hangjelek, emberi, állati hangok megfigyelése / 2 óra / Forma megfigyelése / 2 óra / |
Matematika | Összehasonlítások Több, kevesebb, ugyanannyi / 1 óra / |
Ének-zene | Ess, eső... mondóka az egyenletes lüktetés gyakorlására / 1 óra / |
Rajz | Alma festése / 1 óra / |
Technika | Képlékeny anyagok megmunkálása / 2 óra / |
Október
Magyar nyelv és irodalom | A r,c,z,g,n,j hangok tanulása, a tanult betűk ismétlése / 4 óra / A ny, ly, ty, gy, d tanulása, ismétlése / 4 óra / A zs, cs, sz tanulása, ismétlése / 4 óra / |
Matematika | Számok és műveletek 3-ig Vízben, vízparton élő állatok számosságának meghatáro- zása, összehasonlítása / 1 óra / Vízben, vízparton élő állatokról készült rajzról műveletek megfogalmazása. Egyszerű szöveges feladatok vízben élő állatokról / 1 óra / |
Környezetismeret | Évszakok / 1 óra / |
Rajz | Nyomhagyás almával / 1 óra / Színek használata, megnevezése, kipróbálása Őszi fa készítése / 2 óra / |
Technika | Képlékeny anyagok megmunkálása / 3 óra / |
November
Magyar nyelv és irodalom | Este jó... című vers ráismerő olvasása / 2 óra / Halas mese ráismerő olvasása / 2 óra / Kismalac és a farkas című mese feldolgozása / 2 óra / |
Matematika | Számok és műveletek 6-ig Műveletvégzés alapján képek / hajók / színezése, össze- hasonlítása. Hasonlóságok, különbségek megfogalmazása / 1 óra / Akváriumban levő halakról készített rajzról műveletek megfogalmazása, párosítása. Szöveges feladatok a növé- nyek élete és a víz kapcsolatáról / 1 óra / |
Környezetismeret | Ősz Időjárás, az állatok élete, ünnepek, hagyományok / 5 óra / |
Ének-zene | Esik az eső c. dal megtanulása hallás után / 1 óra / |
Rajz | Őszi táj festése / 1 óra / |
Technika | Papírmunkák Csónak hajtogatása / 1 óra / |
December
Magyar nyelv és irodalom | Kiolvasó / 2 óra / Az ősz / 2 óra / Esőcske útja / 2 óra / Karácsonyi népszokások / 2 óra / |
Matematika | Számok és műveletek 8-ig Sorszám fogalmának elmélyítése vízben úszó kacsák alap- ján /1 óra / Páros, páratlan szám fogalmának kialakítása: vízben, víz- parton élő állatok lábainak megfigyelése, megszámlálása rajz alapján. A 0 is páros szám. / 1 óra / |
Környezetismeret | Tél / 1 óra / |
Rajz | Mikulás rajza / 1 óra / Karácsonyi üdvözlőkártya / 1 óra / Téli kép festése / 2 óra / |
Technika | Papírmunkák Pohár hajtogatása / 1 óra / |
Testnevelés | Téli foglalkozás a szabadban / 2 óra / |
Január
Magyar nyelv és irodalom | Oá! Oá! Oá! - baba keresztelése / 2 óra / Télapó postája / 2 óra / A tudatlan hóember / 2 óra / Télapó haragja / 2 óra / Elgurult a macska / 2 óra / |
Matematika | Számok és műveletek 10-ig Téli képről műveletek megfogalmazása. Vízben élő növé- nyek, állatok a szöveges feladatokban / 1 óra / |
Környezetismeret | Tél Téli időjárás A tél örömei, ünnepei, hagyományok Az állatok védelme télen / 5 óra / |
Ének-zene | Tivitovi tács c. dal megtanulása hallás után / 1 óra / |
Rajz | Hóember építése / 1 óra / A tél örömei / 1 óra / |
Testnevelés | Téli foglalkozás a szabadban / 2 óra / |
Február
Magyar nyelv és irodalom | A Kék meg a Sárga c. olvasmány feldolgozása / 2 óra / Kinek mi a kedvenc étele? c. olvasmány feldolgozása / 2 óra / Farsang, kiszézés / 2 óra / |
Matematika | Számok és műveletek 10-től 20-ig Téli játékokról készített képről a kétjegyű számok fogal- mának kialakítása / 1 óra / Mit mivel mérünk? Űrtartalom mérése alkalmilag választott egységekkel. Az űrtartalommérés szabvány egységeinek megismerése / 1 óra / Összeadás és kivonás a 10 átlépésével Szöveges feladatokban, rajzos feladatokban a 10 átlépésé- nek bemutatása, kapcsolódva a vízben levő élőlényekhez / 1 óra / |
Rajz | Meseillusztráció / 2 óra / Farsangi népszokások / 2 óra / |
Technika | Farsangi ünnepkör, népszokások / 1 óra / |
Március
Magyar nyelv és irodalom | A hencegő egér c. mese feldolgozása / 2 óra / Mit ugrálsz hideg? c. olvasmány feldolgozása / 2 óra / Viszontlátásra, hóember! c. olvasmány feldolgozása / 2 óra / Kikelet / 2 óra / Húsvéti népszokások / 2 óra / |
Matematika | Számok és műveletek 14-ig Vízparti képről szöveges feladatok megfogalmazása, táb- lázatok kitöltése / 1 óra / |
Környezetismeret | Hogyan tartom tisztán a testrészeimet? Táplálkozás és egészség / 3 óra / |
Ének-zene | Kis kacsa fürdik c. dal megtanulása hallás után / 1 óra / |
Rajz | Meseillusztráció / 2 óra / |
Technika | Húsvéti ünnepkör, népszokások / 1 óra / |
Április
Magyar nyelv és irodalom | Megy a pohár c. olvasmány feldolgozása / 2 óra / Esőmese / 2 óra / |
Matematika | Számok és műveletek 17-ig Vízpartról, vízről készített képek, egyenletek párosítása / 1 óra / Az űrtartalom mérése Űrtartalmak becslése, összehasonlítása, megmérése, kimé- rése alkalmi és szabvány egységekkel. A liter és a deciliter fogalma, kapcsolata, jelölése. Ismerkedés a mértékváltás- sal. / 2 óra / |
Környezetismeret | Tavasz A tavasz ünnepei / 4 óra / |
Rajz | Séta a városban. Tér alakítása, kifejezése - makettkészítés Utcakép festése / 3 óra / |
Technika | Fonalmunkák Az ehhez kapcsolódó mesterségek / 2 óra / |
Május
Magyar nyelv és irodalom | A három pillangó c. mese feldolgozása / 2 óra / Hét nap c. olvasmány feldolgozása / 2 óra / Négy vándor c. olvasmány feldolgozása / 2 óra / |
Matematika | Számok és műveletek 20-ig Szöveges feladatokban az űrmértékekről tanultak gyakor-/ lása / 1 óra / Játék a tükörrel Vízben a tükörkép megfigyelése / 1 óra / |
Környezetismeret | Élő vagy élettelen? A növények részei Állatok a házban és a ház körül / 3 óra / |
Rajz | Séta az esőben / 1 óra / |
Technika | Építőelemekkkel sí, szánkó építése / 1 óra / |
Június
Matematika | Valószínűségi játékok Időjárási előrejelzések megfogalmazása, összehasonlítása a valósággal / 1 óra / |
Környezetismeret | Nyár / 1 óra / |
Technika | Házimunka, munkamegosztás a családban / 1 óra / |