Pályázat ismertetése
-
Készült: 2005. november 25. péntek
A project koordinátora: Joensuun normaalikoulu ( Joensuu Egyetem Gyakorló Iskolája), Finnország
Partner országok: Finnország, Litvánia, Görögország, Magyarország. A pályázatban alapképzéssel foglalkozó iskolák vesznek részt. Az együttmûködés idotartama: 3 év ( az intézmények évenként pályáznak a folytatásra)
A project témája: " Víz az életünkben és környezetünkben"
2004/2005: vizsgálódás a tudományok körében,
2005/2006: a víz megjelenése a mûvészetekben,
2006/2007: a víz szerepe a történelem alakulásában és a vallásokban.
A Ságvári Endre Általános Iskola az elsõ évben Oroszlány város környékén lévõ vizek, a második évben a Balaton, a program záróévében a Duna és a Tisza szerepét vizsgálja az elobb jelölt témakörökön belül.
Az iskola tanulói összetétele:
Az iskola összes tanulója: 715
Fiú: 349
Lány: 366
Hátrányos helyzetû tanuló: 118
Fiú: 57
Lány: 61
Veszélyeztetett tanuló: 10
Fiú: 5
Lány: 5
Nem magyar állampolgárságú: 10
Romániából érkezett: 9
Szerbia-Montenegróból: 1
Alapelve: A résztvevõ iskolák mindegyikének környékén található folyóvíz, vagy állóvíz, amely lehetõvé teszi a téma tanulmányozását különbözõ aspektusokból.
Célja: -ismereteket gyûjteni a tiszta víz fontosságáról, védelmérõl,
-megismerjük, hogyan vélekednek e témáról más országok gyermekei, tanárai,
-komplex ismeretek alakuljanak ki a víz témakörérõl,
-a diákok el tudják mondani véleményüket az õket érdeklõ kérdésekrõl,
-kapcsolatba kerüljenek (hagyományos és internetes) levelezés formájában más országok gyerekeivel, így alkalmuk adódik a nyelvgyakorlásra is,
-az európaiság tudatosítása miközben megismerjük egymás nemzeti sajátosságait, iskolai környezetét.
Várható hatások: -a víz értékessége és becsülete tudatosul a tanulók gondolkodásában, mindennapi tevékenységében,
-más országok diákjaival való megismerkedés növeli a tanulókban az egymás elfogadásának képességét.
-a diákok nyelvismerete fejlõdik,
-a tantestület módszertani tapasztalatokat gyûjt a nemzetközi együttmûködés megvalósításában,
-a tantestület szakmai munkája fejlõdik más országok oktatási módszereinek és eredményeinek megismerése által.